להתחברות

מחקר איכותני

קבוצת האפורים | עמוד דיון

In order to view the discussion -please log in.

תגובות אחרונות

user profile image
כרם גפן - ירוקים
7.04.2019 15:19

היי דני, אני מסכימה עם טענותייך. חשוב שיהיה שוויון הזדמנויות בקרב כלל אוכלוסיות הלומדים. הפתרונות שהצעת כמו העלאת תחושת המסוגלות וחשיפה לסיפורי הצלחה יכולים לתרום רבות לשוויון הזדמנויות זה.

user profile image
נועה לוי - ירוקים
3.03.2019 17:11

מסכימה איתך. הגענו למסקנה דומה

user profile image
נועה לוי - ירוקים
3.03.2019 17:11

דני , הערת את תשומת ליבי כאשר כתבת שיש לחשוף את התלמידים לסיפורי הצלחה. אני חושבת שסיפורי הצלחה של תלמידים שהם  מאותו המוצא האתני, יכול לעורר את רגש התלמידים ובכך לעלות את המוטיבציה שלהם לרצות להצליח. הבין שיש ילד כמוהם שהיה מאותו הרקע שלהם והגיע להישגים גבוהים למרות הכל. סיפורים אישיים בדרך כלל משפיעים בצורה ישירה על הילד.

user profile image
נועה לוי - ירוקים
3.03.2019 17:07

דני היקרה, אני מסכימה עם הדברים שכתבת. אמנם המסקנות מראות כי הנתונים האיכותניים עולים בקנה אחד עם הכמותניים . אך גם כשאנחנו דנו ביחד בקבוצה, הבנו שבמחקר האיכותני, התלמידים מצביעים על כך שאין משמעות לרקע האתני אלא הכשרון הוא שחשוב

user profile image
נועה לוי - ירוקים
3.03.2019 17:05

היי דני, אני מסתכלת על תשובתך ורואה שהגענו למסקנות דומות ביחס לשאלה הכמותנית. אכן נעשו סקרים שאלונים כדי לבדוק את השאלה.

אהבתי את הצורה בה ניסחת את המסקנות מהמחקר.

user profile image
דניאל כהן - אפורים
3.03.2019 17:04

4. מבחינה כמותנית, חייב להיות תגבור תקצובי לאוכלוסיית השוכנות בפריפריות, בכדי לאפשר שוויון הזדמנויות גם ברמת האמצעים ללמידה: שיעורים פרטיים, תגבורים, סיורים ועוד. מבחינת שינוי תודעה, יש לערבב בין מגמות והקבצות, ולהציע את מירב מסלולי הלימוד לכולם-ובכך לייצר תחושת מסוגלות בקרב תלמידים בעלי מאפיינים אתנו מעמדיים מוחלשים. בנוסף, עלינו לחשוף אותם כמה שיותר לסיפורי הצלחה שצומחים בקרבם, לאנשים ששברו את תקרת הזכוכית.

user profile image
דניאל כהן - אפורים
3.03.2019 16:58

3. הנתונים האיכותניים עולים בקנה אחד עם הממצאים הכמותניים, אך קיים פער ברמה התודעתית של התלמידים בתפיסתם את עצמם; המאפיינים האתנו-מעמדיים אינם הגורם המכריע היחיד כאשר מדובר במיקומם בסולם ההצלחה בבית הספר. ניתן להסביר סתירה זו על ידי הקולות השונים שעולים מן הנרטיבים של התלמידים, שלאו דווקא רואים קשר בין מוצאם ומעמדם לסיכויי הצלחתם ולמיצובם החברתי.

user profile image
דניאל כהן - אפורים
3.03.2019 16:41

2. כיצד תלמידים מבינים את היחסים בין רקע אתנו- מעמדי לבין הסללה בית ספרית?

א. שאלונים, ראיונות עם תלמידים ומורים ותצפיות.

ב. הנתונים האיכותניים עלו בקנה אחד עם הממצאים הכמותניים, אך בניגוד להם, ניתוח הנרטיבים מצביעים על כך שלמרות המאפיינים האתנו-המעמדיים, ישנה מציאות שעולה מהיבטים בחיי התלמידים והמורים, המוכיחה כי מאפיינים אלו אינם מכריעים כאשר מדובר בכוח רצון, כישרון, ותפיסה עצמית של התלמידים כמסוגלים להתגבר על מכשולי המציאות ולראות אופק טוב יותר.

user profile image
דניאל כהן - אפורים
3.03.2019 16:35

1. האם קיים קשר בין מאפיינים אתנו-מעמדיים של תלמידים לבין הצבתם במסלולי לימוד שונים? א. נעשו מחקרים סטטיסטיים בנושא, שאלונים, סקרים. ב. נמצאה הלימה דמוגרפית בין מאפייניהם האתנו-מעמדיים של התלמידים, לבין חלוקה למסלולי הלימוד-דבר שמצביע על פער מעמדי ואתני על פי המחקרים הסטטיסטיים בנושא.

מקורות קשורים

משתתפים