להתחברות

מחקר איכותני

תפיסת הסטודנטים לחינוך את מקצוע ההוראה | עמוד דיון

In order to view the discussion -please log in.

תוכן עניינים

חלק ב'

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
אורי הירשפלד - כחולים
19.05.2019 16:53

בחרתי להתייחס לתמה הראשונה, היא בהחלט משכנעת. דעות הסביבה אכן משמעותיות בבחירת מקצוע ההוראה. אנשים מחכים בדרך כלל להערכה וקונפורמיות לדברים שהם עושים ובמיוחד אם זה במשהו משמעותי כמו בבחירת המקצוע. במקצוע ההוראה אין הערכה מידית ותהליכים מתרחשים באיטיות בדרך כלל ולכן דעות הסביבה חשובות.

user profile image
נטע ביצור - כחולים
19.05.2019 16:53

הציטוט התומך בתמה הראשונה של שאלת המחקר שלכם נשמע משכנע ואמין ביותר. מתוך הציטוטים ניתן להסיק שסטודנטים שבוחרים במקצוע ההוראה אכן מחפשים את האישור והתמיכה מצד הסביבה המקיפה אותם. ניתן להסיק מתוך התגובות כי אלה מחזקות את הבחירה המקצועית.

user profile image
דניאל כהן - אפורים
19.05.2019 16:47

לעניות דעתי, בחרתן תמות מעניינות שאכן יכולות להוות מקור תומך לשאלת המחקר שלכן. הפן הכלכלי הוא בהחלט שיקול גדול לרוב הסטודנטים, וזה משפיע על הדרך העתידית שלהם גם בתוך מסלולי ההוראה עצמם.

user profile image
נועה לוי - ירוקים
19.05.2019 16:46
חוות דעת של אחרים על מקצוע ההוראה: "כל הכבוד, זה שליחות, כל הכבוד". "האמת שלפני הלימודים לא חשבתי שאנשים מייחסים לתואר בחינוך חשיבות גבוהה מידי, אבל בפועל כשהתחלתי ללמוד וסיפרתי לאנשים מה אני עושה שמעתי את ההערכה שלהם כלפיי. לגמרי גאווה. " "התגובות מתחלקות לשתיים. האחת היא תגובה של וואו כל הכבוד איזו שליחות. משפט קבוע. התגובה השנייה היא למה לך. רוב התגובות משולבות זו בזו. מצד אחד ניתן לראות שאנשים מתפעלים ומצד שני מן התפלאות מרוחקות כזו של- אני לא הייתי עושה זאת אבל וואו כל הכבוד איזו שליחות".   הפן הכלכלי- "מפחיד אותי עיניין המשכורת,כן. אני מקווה שזה ישתפר עם השנים כי הבנתי שאם עושים השתלמויות זה משתפר עם השנים". "לצערי עניין המשכורת חזק מאד. אני חושבת שאם המשכורת העתידית שלי הייתה גבוהה לא היו בי מחשבות בכלל על חרטה. לפני שהתחלתי ללמוד הבטחתי לעצמי שזה לא ישפיע עליי אבל אין מה לעשות כשמגיעים למציאות הכל נראה אחרת".  
user profile image
כרם גפן - ירוקים
19.05.2019 16:40
תמה 1: חוות דעת של אחרים על מקצוע ההוראה- התמה הזו מרכזית מאחר והדעות של הסביבה מאוד משפיעות עלינו. ניתן לחזק זאת בכך שמקצוע ההוראה הוא מקצוע שאין בו ישר תוצאות או פידבק מיידי מהתלמידים ולכן חשוב מעגל תומך, אם לא של מורים או תלמידים אז של הסביבה. התמה מהווה תשובה לשאלת המחקר מאחר והדעות של הסביבה משפיעות עלינו באופן ישיר ומעצבות אותנו.   תמה 2: הפן הכלכלי- התמה הזו מרכזית מאחר ופרנסה זהו נושא קריטי בחיי כל אדם. התמה הזו משמשת כתשובה לשאלת המחקר מכיוון שלקראת סיום הלימודים עולות שאלות לגבי שאלת הכסף בחיינו. אומנם בחירת המרואיינים במקצוע ההוראה היא מתוך שליחות, עם זאת כל אדם רוצה לחיות חיים מכובדים ולהתפרנס בכבוד.
user profile image
נועה לוי - ירוקים
19.05.2019 16:18

שאלת מחקר: מה דעתם של סטודנטים להוראה על המקצוע, עם סיום לימודיהם?

user profile image
נועה לוי - ירוקים
19.05.2019 16:17

שאלת המחקר: מה דעתם של סטודנטים להוראה על המקצוע, עם סיום לימודיהם?

user profile image
כרם גפן - ירוקים
19.05.2019 16:16

שיטת המחקר- בחרנו בשיטת מחקר של ראיונות, הראיונות יבוצעו יחד עם סטודנטים מהפקולטה לחינוך ולא מהחינוך המיוחד בלבד על מנת שתהיה לנו תמונה רחבה יותר. כמו כן, לדעתנו על ידי תצפיות ומסמכים לא ניתן יהיה לקבל תשובה לשאלתנו. על פי שוץ ולקמן (1974) ברגע שתשומת הלב התודעתית של המרואיין מלווה לא רק בתיאור אלא גם בפרשנות אנו יכולים להבין את בניית המציאות בעיניו. בנוסף לכך, ברגע שנראה דפוסים חוזרים בראיונות היחידניים כך גם תגבר תקפות טענותיינו.

user profile image
עדי אורן - ירוקים
19.05.2019 16:16

שדה המחקר- מגוון סטודנטים מהסמינר הלומדים במסלולי החינוך בשנה ג'. בחרנו בסטודנטים בשנה השלישית מכיוון שהם חוו רבות בהתנסות בבתי הספר ולכן עמדתן החינוכית בעינינו מגובשת יותר מאשר של סטודנטים בשנה א'. 

מקורות קשורים

משתתפים