להתחברות

מחקר איכותני

עמדותיהם של תלמידי החינוך המיוחד כלפיי שילובם | עמוד דיון

In order to view the discussion -please log in.

תוכן עניינים

חלק ב'

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
נועה שלם - שחורים
20.05.2019 15:46

היי דניאל, קראתי את התמות שכתבת הן מנוסחות ממש טוב לטעמי, ובנוסף הן מאוד משכנעות כי נראה שיש על מה לעבוד, בהצלחה!!

user profile image
מאי קורקידי - אפורים
19.05.2019 16:57
תמה 1- "בהתחלה לא הבנתי מה ההתעקשות בדבר. הרי הם נמצאים בכיתה של חינוך מיוחד אז מה פתאום לשלב, וגם לא הייתי רגילה לזה אז בכלל לא הייתי מחוברת", "..שמעי זה לא שחור ולבן. יש רגעים שאני אומרת וואלה זה ילדים שאפשר להציל והשילוב עם חבר'ה אחרים מעיף אותם גבוה. מצד שני יש ימים שהשיעור מתחיל ואני מצטערת שהכנסתי אותם", "אולי אני גם לא הבנאדם לשאול כי רק עכשיו התחלנו לקבל בעיניי כלים אמיתיים. הכניסו יותר סדנאות להתמודדות עם הפרעות קשב ולמידה נגיד. פעם יכולת רק לחלום על זה. אני אמנם לא מבוגרת אבל מרגישה שעשיתי קילומטראז' בהוראה של רץ מרתון", "לא התעמקתי בזה יותר מידי עד שלא נפגשתי עם המציאות. כשלמדתי במכללה לא דיברו איתנו על תלמידים משולבים וזה גם לא היה כל כך נפוץ אז. לא נתנו לנו להתמודד עם תלמידים כאלה או בכלל דרכים ללמד ולשלב אותם בכיתה". ציטוטים אלו קשורים לתמה מכיוון שהם מראים לנו אילו כלים מקבלות המורות, אם בכלל, להצלחת השילוב של תלמידים משתלבים מהחינוך המיוחד. בעזרת ציטוטים אלו אנו יכולות להבין מהי מידת המוכנות של מורות החינוך הרגיל ודרך כך להבין ביחד איתן את עמדתן בנוגע לשילוב. תמה 2- "..כבר קרה לי שהיו הורים שהתנגדו לשילוב, הם טענו שהתלמידים מהחינוך המיוחד יעכבו את התלמידים מהחינוך הרגיל וזה לא הגיוני שהילד שלהם יפגע בגלל תלמידים מתקשים", "אבל יש הורים ששומעים לפעמים מהילדים שלהם על המשולבים וממש לא אוהבים את זה. קיבלתי פעם אחת טלפון מאמא שאמרה שזה מדרדר את הרמה של כולם וומש הייתה מוכנה להרים את הבית ספר על זה", "רוב ההורים מבינים ובסדר עם זה, החלק האחר מתנגד בטענה שלא רוצה שילדיו יפגעו, לא ילמדו כמו שצריך, יצטרכו להתמודד עם בעיות אלימות וכו'. אני גם מבינה אותם. אני בתור אמא כנראה הייתי הרבה יותר חוששת אם היו אומרים לי שילד מהחינוך המיוחד משתלב בכיתת ילדיי.. אבל בסדר, זה למטרה טובה". ציטוטים אלו מראים את עמדותיהן של הורים של תלמידים מהחינוך הרגיל כלפי השילוב, ודרך התמודדתן של המורות יכול לרמוז לנו האם עמדות אלו השפיעו ושינו את עמדתן בנוגע לשילוב.
user profile image
דניאל כהן - אפורים
19.05.2019 16:33

1. מוכנות המורה המשלבת לשילוב עצמו-תמה זו היא מרכזית במחקרנו, כיוון שהיא בודקת את עמדת המורה המשלבת כלפיי רעיון השילוב, ואת התמודדותה בשטח. 2. יחס הורי תלמידי הכיתה האורגנית כלפיי תלמידי השילוב-תמה זו מרכזית במחקרנו, כיוון שיחס הורי התלמידים הרגילים כלפיי השילוב מעיד על התמודדות נוספת מול המורה המשלבת; אם ההורים מערימים עליה קשיים, יכול להיות שזה יטה את הכף בעניין רעיון השילוב כאג'נדה בה דוגלת/לא דוגלת המורה.

user profile image
מאי קורקידי - אפורים
19.05.2019 16:26

שאלת המחקר: מהן עמדותיהן של מורות בחטיבה צעירה בחינוך הרגיל – כלפי שילובם של תלמידי חינוך מיוחד בכיתותיהם? שיטה: נחקור את השאלה בעזרת ראיונות. שדה: מורות בחינוך הרגיל המשלבות בכיתתן תלמידים מהחינוך המיוחד.

user profile image
נטע ארנון שושני
27.04.2019 22:57
קבוצה אפורה – יש לי הערה קטנה לגבי השאלה, והערה משמעותית לגבי הראיונות. שאלה: בבקשה לנסח כשאלה, עם סימן שאלה… מהן עמדותיהם של תלמידי החינוך המיוחד בחטיבה הצעירה כלפי שילובם בכיתה הרגילה? שיטת הראיונות שבחרתן – היא טובה, אבל בחרתן מרואיינים מאד בעייתיים… אתן מתכוונות לשאול תלמידי חינוך מיוחד בחטיבה הצעירה מה דעתם על שילובם בחינוך הרגיל. יש פה כמה בעיות: תלמידי חטיבה צעירה נוטים להיות מרואיינים קשים ושתקנים, ותלמידי חינוך מיוחד – על אחת כמה וכמה. בנוסף, לא בטוח שלתלמידים האלו יש דעה עצמאית בנושא. לרוב אלו ההורים והמורים שהחליטו עבורם, ואני חוששת שתקבלו תשובות כמו: דעתי בסדר, אין לי בעיה, ועוד אמירות סתמיות שכאלו. אני מציעה לכן בחום להעביר את השאלה להורים או למורים של הילדים! דוגמאות לשאלות אפשריות: מהן עמדותיהם של מורים בחטיבה צעירה בחינוך הרגיל – כלפי שילובם של תלמידי חינוך מיוחד בכיתותיהם? או : מהן עמדותיהם של הורים לתלמידי חטיבה צעירה בחינוך הרגיל – כלפי שילובם של תלמידי חינוך מיוחד בכיתות ילדיהם? או: מהן עמדותיהם של הורים לתלמידי חינוך מיוחד בחטיבה צעירה – כלפי שילובם של ילדיהם בחינוך רגיל? וכו' וכו' אנא חישבו על ההצעות בתשומת לב. בהצלחה!    

מקורות קשורים

משתתפים