להתחברות

מחקר איכותני

הסיבות לבחירת חינוך כמקצוע | עמוד דיון

In order to view the discussion -please log in.

תוכן עניינים

חלק ב'

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
טל ברזילי - חומים
30.05.2019 1:02

בעייני זוהי תמה מעניינת ומורכבת רגשית. בעייני היא מעוררת מחשבה בדבר איכות סגלי ההוראה בבתי הספר, מחשבה עלינו, כפרחי הוראה, בדבר דרכי פעולה לשינוי עתידי, ואף פותחת צוהר לתקווה בדבר המוביליות של טיבה ואיכותה של מערכת החינוך בישראל. מחשבה האם בכל זאת חוויות שליליות ממורים הטיבו לבסוף והרחיבו את מעגל סגלי ההוראה? :)

user profile image
גיל אלקלעי - חומים
29.05.2019 19:41

תמה מעניינת שנראה כי יהיה מהנה לחקור לעומק. בתור סטודנטית להוראה בהחלט יכולה להתחבר לסיבה זו. בהצלחה בהמשך.

user profile image
דור טלבי - שחורים
20.05.2019 14:36

היי ספיר, התמה נשמעת מעניינת ביותר, ניכר כי בהירה וברורה וניתן למצוא הרבה מורות שבחרו במקצוע זה מאותה סיבה

user profile image
ניב פלכטמן - צהובים
19.05.2019 17:13

תמה יפה ומעניינת ואינה מובנת מאליה. ניכר כי גם כיום מרבית הסטודנטיות מספרות על חוויה שכזו.

user profile image
ענבר סויסה - סגולים
19.05.2019 16:44
תמה שנייה: תיקון חוויות עבר – ציטוטים ציטוט מס' 1: "אני זוכרת שבתיכון היה לי מורה למתמטיקה, עולה חדש, שמאוד לא אהבנו, הוא היה זורק עלינו גירים" בעקבות החוויה השלילית עם המורה למתמטיקה, ניתן לשער כי היא גיבשה את האני מאמין שלה בתור מורה, והחליטה שלא תנהג באותה הצורה.   ציטוט מס' 2: "אז המורה אני לא אשכח שקיבלתי במבחן הראשון אחרי שניגשתי אליו מאה עגול, אז המורה התקשרה אל אמא שלי ואמרה לה הילדה העתיקה במבחן, לא ניסיון, לא להגיד… היום שאני רואה שינוי אצל תלמידים שלי, לטובה לרעה, קודם כל אני שואלת." ניתן להבין מדברי המורה כי המקרה עם אותה המורה פגע בה וזכור לה עד היום. היום נראה כי המורה שואפת לפעול בצורה שונה עם תלמידיה.
user profile image
ענבר סויסה - סגולים
19.05.2019 16:36
תמה ראשונה: מורה משפיע – ציטוטים ציטוט מס' 1: "המורה לספרות בבית הספר היסודי העבירה את השיעור בצורה מעניינת ומשעשת, היא היתה כמו חברה שלנו ולא כמו מורה, בשיעורים שלה לא היה רעש בדרך כלל כי היא פשוט היתה מעניינת ואני משערת שבגלל זה הציונים שלי בספרות תמיד היו טובים, כי היא גרמה לי לאהוב את המקצוע" בציטוט זה ניכר כי המורה המרואיינת הושפעה בצורה חיובית ממורה איתה למדה בעבר.   ציטוט מס' 2: "מורה בכיתה ו' סיקרנה אותי מאוד בהעברת הידע שלה, אבל מעל הכל הרגשתי שאין אצלה איפה ואיפה ונתנה יחס שווה לכולם." ניכר כי מורה זו שאבה השראה ומוטיבציה מאותה מורה שלימדה אותה בכיתה ו'.   ציטוט מס' 3: "היתה מורה שהיא באמת, חוץ מאשר אה… לימודי הצרפתית כצרפתית פעלים וכולי, לימדה אותנו הרבה על התרבות, היא זאת שהראתה לנו תמונות מהלובר, הזמינה אותנו אליה הביתה, היא גרה בצפון תל אביב, בית מדהים, למי שבא מבת ים זה היה בית… היא ישבה איתנו ודיברה ו… ואוכל, ועשתה לנו ארוחת ערב, וקרואסון וזה, ולימדה אותנו באמת ששפה זה לא רק שפה, אלא זה תרבות, זה חברה, זה דברים אחרים שחושפים את הנפש של אותה האומה." ניתן לראות כי המורה המדוברת נחרטה בזכרונה של המרואיינת בעקבות הלמידה החווייתית שיצרה עבור תלמידיה.
user profile image
ספיר משיח - סגולים
19.05.2019 16:26

  תיקון חוויות עבר: שתי מרואיינות הציגו חוויות עבר שליליות ממורים בבית הספר והן רצו לשנות ולתקן זאת לכשהן יהיו מורות בעתיד. הן הבינו מתוך חוויות אלו איזה ערכים יאמצו כמורות ואיזה לא.

user profile image
ספיר משיח - סגולים
19.05.2019 16:20

מורה משפיע: נוכחנו לגלות כי המורות בראיונות של שלושתינו הושפעו מאד ממורה מסויים בעבר וזאת אחת הסיבות שהובילה אותן להוביל עצמן עם אותם הערכים בדרכן כמורות לעתיד.

user profile image
חן סולודר - סגולים
19.05.2019 16:17

שאלת המחקר: מהן הסיבות שהובילו מורים בחינוך הרגיל לבחור במקצוע ההוראה" שיטה: ראיונות שדה המחקר: בתי ספר בחינוך הרגיל

מקורות קשורים

משתתפים